logo_8a_cursa_150x150

Un any més l’Associació Esportiva CaraNord, amb la col·laboració de tot el poble, organitzem la Cursa de les Roques. Enguany podrem gaudir d’un nou recorregut, que desitgem que us agradi tant com a nosaltres.

Començarem al Mas de la Franqueta, on sortirem en direcció al poble per la pista asfaltada durant uns 300 m perquè tots els corredors es vagin situant al lloc més còmode. Un tram de senda amb poc desnivell ens portarà per darrere el Mas de Cinto. Creuarem el barranc de Franxo per arribar a la primera pujada, les Fanecades (del quilòmetre 1,3 al 3,3), amb uns 300 m de desnivell positiu força exigents. Arribarem al capdamunt de la Roca Llisa i vorejarem la punta del Cucons (947 m). D’aquí a la Pineda hi haurà un tram de baixada i després tornarem a pujar un quilòmetre més fins a un dels punts més alts del recorregut, el Coll de Botana (1.011 m; km 5 de la cursa, amb avituallament sòlit i líquid i amb control de pas).

Aleshores baixarem per la senda del Mas del Culleres fins al Coll de Membrado (km 5,5). Començarem un tram on el terreny canvia: més sec, roca dura, terra inestable, aeri i molt tècnic. Envoltarem les majestuosos roques de Benet (1.016 m): són 4 quilòmetres per gaudir de l’entorn. Al punt més alt hi haurà un control de pas i en tot moment gent vetllant per la seguretat.

Després d’una baixada molt tècnica, ens trobarem un tram de pista de terra per estirar les cames fins al Coll de la Terra (646 m; km 10, amb avituallament sòlid i líquid). Continuarem baixant fins a travessar el riu d’en Piqué, un seguit de puja/baixa ens portarà fins al barranc del riu Canaletes, Masos de Fandos i Capellans (600 m; km 13,5). A partir d’aquí farem el que serà la pujada més llarga i exigent de la cursa, uns 2,5 km amb 450 m de desnivell, fins a la Mola d’Atans (1.050 m; km 16).

Al cim hi trobarem un control de pas, a partir del qual comença a comptar el temps per saber qui és el més ràpid en la modalitat “Descens de la cabra”. Es controlarà el parcial de temps entre la Mola d’Atans i el riu Canaletes. Són uns 700 m de desnivell negatius molt tècnics. Haurem de vigilar molt!

Passarem per damunt el cingle que separa la Faixa del Migdia de Montsagre, un tram amb pedra i molt aeri, fins al Pujador de Valero (km 17,5). Baixarem passant per la corralissa del Mas d’Andill, creuant la pista i per una senda força tècnica fins al riu Canaletes (km 20, amb avituallament i control de pas i temps de descens).

Descansarem les cames per un tram pla abans d’encarar la pujada del camí de les Voltes i la Serra. Amb Horta a tocar, pujarem per la bassa del Mur i travessarem els carrers del poble i la plaça de l’Església fins a arribar a la plaça Catalunya, on us esperarà una forta cridòria d’amics i corredors.

Molta sort a tots!

recorregut

8a CURSA DE LES ROQUES (clica sobre la imatge per tal de veure el vídeo).

perfil_cursa

Perfil de la cursa.

L’organització informa que hi ha límit de temps per realitzar la cursa, els punts de tall són:

2h 30′ Coll de la Terra (2n avituallament)

4h 30′ (4rt avituallament)